donderdag 13 februari 2014

I will eat healthy today! Oh wauw, is that chocolate?!

"Ja hoor Amy, neem gerust nog een snoepje. Je hebt er pas vijf (!!!) op!"

Hierbij citeer ik letterlijk mijn gedachte als ik weer eens lekker gezond (uhum) bezig ben. Of ik dan nog de zesde pak? Ja jôh, kan toch geen kwaad? En de volgende dag chagrijnig in de spiegel kijken als ik er wat dikker uitzie, en een paar puisten meer ontdek. Waar zou het toch van komen? 

Yammy | via Facebook


Elke maandag probeer ik te beginnen met een gezonde levensstijl (lees: water en weinig snoep). Elke maandag houd ik het vaak ook vol, in een uitzondering lukt de dinsdag ook nog wel (meteen een Ben&Jerry ijs als beloning, just kidding!), woensdag beginnen we weer met de zondes. In de avond ben ik dan alleen thuis, en dan is geen één trommel met eten erin veilig voor mij (gisteren ging het trouwens wel goed :)) om daarna diehard te beginnen met sporten. Maar toch kan ik (gelukkig) uitsluiten dat ik een gek geval ben. Het zit bij mij namelijk zo: als ik de afspraak met mezelf maak dat ik gezond moet eten gaat het juist de verkeerde kant op. Dan begin ik weer, voor of nadat ik gesport heb. Want voor, dan begin ik. Erna, dan denk ik; ik heb toch al gesport, die calorietjes zijn er toch alweer af. Elke ochtend begin ik met de gedachte dat ik vandaag gezond ga leven, vaak lukt het me, soms niet. En nu Valentijn eraan komt, en iedereen met iemand anders is en rozen zal gaan krijgen (except me), wordt het nog aantrekkelijker om de hele kast leeg te roven. Want ja, het forever alone gevoel overheerst en om me dan niet rot te voelen, gaan we maar eten toch? 

Tumblr | via Tumblr

Maar nu ga ik echt een afspraak met mezelf maken, ik ga vanaf nu gezond eten. Ook al is het morgen Valentijnsdag en ben ik morgen alleen: als ik een dik, vet, rond en vies meisje wordt, ben ik volgend jaar 100% zeker weer alleen. En wie heeft een jongen nodig met al die leuke vriendinnen die we hebben? Juist ja, niemand! En de grap is, we gaan ons alleen maar beter voelen als we healthy choices maken, want 1: helloooo bikiniproof body (oké, dan moet je het sporten niet vergeten), 2: zeg maar dag tegen die stomme puisten die als een bindi  (die stip op het voorhoofd die voorkomt bij het geloof hindoeïsme) op je voorhoofd verschijnen en 3: die trots die je krijgt als je gezonde keuzes maakt (en dat een lange tijd volhoudt) is toch niet te overtreffen. Dus met dit lijstje in mijn hoofd ga ik de toekomende week tegen moet. Ik ben benieuwd hoelang ik het dit keer volhoud. Voor nu pak ik er nog even een speculaasje erbij. Want morgen begin ik, echt waar...! 

 ( Meiden, om misverstanden te voorkomen;  dit is gelukkig niet elke dag zo bij mij ;), zelfs niet elke week. Ook heb ik geen eetprobleem, soms heb ik gewoon dagen dat ik iets teveel eet. ) 

En voordat ik het vergeet; Een hele fijne Valentijnsdag, meiden! 

1 opmerking:

  1. Hey,

    Ik heb je genomineerd voor de liebster award. Voor meer informatie kijk op mijn blog: http://esmeevandijk.blogspot.nl/2014/02/liebster-award.html

    fijne dag verder,
    xo Esmee

    - esmeevandijk.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen