donderdag 27 februari 2014

Maandagochtend

Maandagochtend,  bij het woord alleen al haal ik mijn neus op. Vroeg opstaan na een té druk weekend (om erachter te komen dat ik mezelf nog brakker voel dan dat ik mezelf voelde op de vrijdagmiddag), een week vol nieuwe proefwerken en huiswerk dat écht af moet (want anders wordt het een week vol met nablijfuurtjes), en dagen die te kort duren voor alles wat je nog moet doen. Meestal is het maandag 'badhairday-dag' en wil je make-up ook niet lukken in de vroege ochtend. Ja hoor, de week is weer begonnen.  



Tumblr | via Tumblr

Als mijn haar wel een keer goed zit, wordt het door het weer veranderd in coupe troep door de altijd heerlijke tegenwind en regen dat met bakken uit de hemel stort. Op dat moment kom ik er meestal ook achter dat die mascara niet zo waterproof is als de verpakking en de reclame hadden beweerd. Zwarte ogen, verpest haar en de foundation zal ondertussen ook wel van mijn gezicht af zijn gespoeld. Nee, een goed begin van de week zullen we het maar niet noemen. Eenmaal op school aangekomen, is de meiden-wc té druk om normaal je kont te kunnen keren. Iedereen is druk bezig met de borstel, make-updoekjes en de mascara wordt meerdere malen over de wimpers heen gezoefd. De blikken staan niet erg vrolijk na deze barre fietstochten. 
Meiden die wel droog zijn aangekomen, krijgen dodelijk blikken. "Ja hoor, die ouders brengen wel. Laat mij maar gewoon fietsen." Hoor je het jezelf denken? 
Toch krijgt dit laatste ritueel het wel voor elkaar om een lach op mijn gezicht te toveren: ik ben niet de enige die de maandagen zo ervaart. Alle meiden hebben hetzelfde probleem, we hebben allemaal te kampen met uitgelopen mascara, weggespoelde foundation en ontploft haar. En ook al is dit leedvermaak niet helemaal eerlijk (en kan ik zeker chagrijnig worden als ik die andere droge meiden zie), toch maakt het mijn maandag wat fijner. Want wat maakt het nog uit? Niemand ziet er vandaag op haar/zijn best uit. Het is én blijft de maandag. 
Tumblr
Maar de maandagen zijn ook het begin van een week vol slappe lachen, leuke herinneringen voor later en andere fantastische dingen. En als de maandag er niet zou zijn geweest, zou de dinsdag wel verschrikkelijk zijn. Dus met dit probleem zitten we de komende tijd nog wel even opgescheept. 
En nog een troost: de andere dagen kunnen niet erger dan de maandagen. Het ergste zit er op, nu nog de andere vier dagen te gaan. En dat is een eitje vergeleken met deze fantastische eerste dag van de week ;) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten