zaterdag 8 maart 2014

Koffie of thee? Naar Amsterdam of Rotterdam? Thuis blijven of een wandeling in het bos gaan maken? Heel ons leven door maken we keuzes. En dan zijn deze keuzes nog niet het belangrijkste keuzes die we tegen gaan komen, maar uiteindelijk komt er een tijd in je leven dat keuzes je hele leven gaan veranderen. Bij mij komt één keuze die bepalend zal zijn voor de rest voor mijn leven steeds dichterbij. Welke studie ga ik doen? Wordt het rechten of journalistiek? Wat mij kan beangstigen is dat één onschuldig lijkende keuze je hele leven kan veranderen. Want wat nou als je de verkeerde keuze neemt?


Right places 💚💜




Heel de dag door maak je keuzes: gezond ontbijt of een boterham belegd met chocolade pasta? Is het tijd om met mijn vriendin af te spreken of moet ik aan mijn blog werken? Zonder het echt te realiseren hebben al deze keuzes invloeden op ons leven. De ene keuze zal minder erge gevolgen hebben dan de andere natuurlijk. 

Jouw manier van leven ontstaat door de keuzes die jij neemt tijdens je leven. Als dat je niet aanstaat? Verander je keuzes. Zoals deze quote zegt: “Life is like a rollercoaster. It has ups and downs but it is your choice to scream or to enjoy the ride”.  Wat deze quote wil zeggen is dat jouw leven in jouw handen ligt. Jij bent de schrijver van jouw eigen verhaal. Dus als je iets niet aanstaat kun je kiezen om er gedeprimeerd bij te gaan zitten of om het aan te pakken.
 The 3 C’s of Life

Back to the main question: wat gebeurd er nou als je de verkeerde keus maakt? “What has to be, will be.” Ik geloof erg in deze quote. Ik wil niet geloven dat er iets gebeurd zonder reden. Van alles wat er in je leven gebeurt leer je iets. En helaas horen daar ook wat minder leuke dingen bij. Maar weer hierbij kun je kiezen om er van te leren en het beste er van te maken of met zelfmedelijden je leven voorbij zien gaan. Persoonlijk kies ik voor de eerste (en ik heb zo het idee dat ik niet de enige ben).


Junk Of The Heart
Dus meiden, jullie leven ligt in je eigen handen. Als iemand vervelend tegen jou heeft gedaan, ga jij er dan om zitten te huilen of haal je je schouders op en ga je door? Je leeft maar één keer, neem de juiste keuzes en als je de verkeerde keuze hebt genomen: schouders eronder en doorzetten! Everything will be okay in the end, if it’s not okay, it is not the end! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten